marți, 2 octombrie 2012

Poeme buzdugănoase


*

carnea tremură pe mine, ochii se zbat în orbite; picioarele mi-o iau înainte, spre casă; pe sub piele umblă furnici amorțite cu aceeași sete cu care picioarele noastre se căutau pe sub bancă, spasmodic;

se cască un hău pe dinăuntru, și nu pot să aprind țigara asta;

hainele s-au lipit pe mine până la os, îmi ard pielea până la negură.

nedefinită te ascunzi sub cearceaf, goală mă chemi. dar când te dezvelesc nu te mai văd, ești doar o șoaptă

în camera asta umplută la refuz de umbre, ca o rană ce nu se mai închide.


*

se întind nervii se strâng. pulsează atât, că tot spatele meu tremură ca un pod pe care mărșăluiesc sute de picioare.

e ca atunci când mă uit la tine și nervii se înfășoară în jurul tău ca vița de vie  și mi te lasă goală, sub cearceaful ăsta alb, pe care mi-e frică să-l dau la o parte.

brațul atârnă pe lângă mine, iar caii aleargă pe el, brațul meu interior;

în timp ce merg pe stradă, undeva în mine o voce strigă, legată cu prea multe lanțuri, îmi sparge timpanele; totul arde în mine, oasele pârâie melodios, dar ea strigă

un val de lumină.

*

este doar o poveste pe care ne-o spunea bunicul seara, când în sobă focul trosnea, porcii dormeau în coteț, iar noi ne încălzeam unul pe altul acoperiți de toate plăpumile în care ne ascundeam.

vocea bunicului se auzea de undeva de departe, tot mai încet, așa cum strigă ecoul, la noi, în peșteri „e cineva?”.

nopți înghețate, în care bunicul ne spunea povești, iar bunica ardea în sobă lemne, zâmbind

*

soarele nu mai iese din noi, stă înfipt în piele, vena se întinde de la tâmplă până la degetul arătător. nordul e în noi, șopteai în serile în care ne adânceam unul în celălalt. șoaptele se lovesc, frângându-se, de mobila din cameră, de sub noi țipete și pumni izbiți

ies din femei bătrâne

lipsite de ochi,
                dinți și unghiile pline de lac în care să pot să înot
în zilele în care ochii mei, podeaua s-ar înlănțui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu