vineri, 3 august 2012

Omul mecanic

             Vinerea trecută, Paul Berenștain a demonstrat încă o dată că poate scrie un text fără sughițuri și alte poticneli involuntare. Iată concluziile colegilor prezenți la ședința de cenaclu !
"Cumpătat în frază, fără zorzoane căutate. Merge pe contrastul între conținutul voit monoton al celei mai mari părți a povestirii și finalul surprinzător, chiar cu tentă umorist-filosofică, care cultivă paradoxul: la o existență banală este de preferat ORICE surpriză! Chiar cu dilema dacă să alegi între moarte și betegire. Realism de calitate (pasajul mi-a amintit de unul din "Sonata Kreutzer"): personajul este deranjat nu că a fost rănit, ci că nu va ajunge la serviciul banal. Umor englezesc, dar numele anglo-saxone nu au nicio justificare: acțiunea se putea petrece la noi, fără să mă trimită la vreo pastișă. " (Victor Cilincă)
"Text ușurel, aburos, cursiv, nu ridică nici o problemă metafizică, curge bine, mi-aș fi dorit mai multă tensiune și mai puțină anticipare a finalului. Text miză fără mari expectații, mai trebuie lucrat pe mesaj."(Stela Iorga)
"O atenționare subtilă că omul a devenit robotizat acaparat de monotonia vieții de zi cu zi." (Ana Maria Panagatos)
"M-au deranjat stările meditative. Narațiunea transparentă m-a făcut să nu mă apropii de pesonaje. O înșiruire care lucrează în favoarea monotoniei voite din text."(Radu Dragomir)
"Text bine scris din care se poate realiza un film. Chiar dacă este o rutină impusă, am văzut multă mișcare. Sfîrșitul subliniază motivul trist al povestirii."(Gelu Ghemiș)

                                                                                                            Simona Toma

Astăzi citește Radu Dragomir. Vă așteptăm la cenaclu în același loc, adică la "Viața Liberă" unde avem răcoare, la aceeași oră, adică pe la 18.00.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu