miercuri, 3 august 2011

EXERCIŢIU DE UMOR (NEAOŞ)

(...) Gicu formează lent numărul, de parcă telefonul s-ar afla scufundat într-o baie de ulei. După câteva clipe de aşteptare, se aude o voce caldă, stilată, din celălalt capăt: „Alo? Cu cine am onoarea?” „Să trăieşti, naşu’! Iote Gicu la telefon, naşule. Da’ ce mai faci, că de mult nu te-am mai auzit pe matale?...” Şi conversaţia continuă cu un schimb reciproc de politeţuri. „Naşu’, da’ uite de ce te-am sunat. Au căpiat ăştia de la combinat, le lipseşte o doagă. Mă jur pe ce vrei matale că e adevărat ce spun! Cică să învăţăm câte o strofă sau o poezie s-o recităm în toamnă, că e nu’ş ce manifestaţie la combinat.” „?!?” – un fel de uimire mută se simte vnind pe linia de telefon din cealaltă parte. „Mă jur pe ce vrei matale că e adevărat! Iote, mi-au zis şi ce să recit io, am scris aci pe hârtie.” Se uită lung la foaia de hârtie. „Gelu n-am naşu’ – ai auzit matale de aşa ceva?” „...Poate că e vorba de poetul Gellu Naum...” „Se poat’ să fie, naşu’. Cum spui matale; io am notat ce-am auzit. Dacă eşti binevoitor să-mi spui o strofă, un vers ceva...” (...)

(Andrei VeleaFurnale în templul culturii – capitol Gelu n-am)

„Un text bine scris compoziţional şi bine structurat – dar ideea mi se pare cam utopică şi derizorie – chicioasă, aş zice – probabil şi din vina acestor timpuri deşuchiate; eu îl văd mai realizat în poezie.” (Stela Iorga)

„Personajele sunt bine conturate; unele pasaje îl trădează ca poet; prea multe detalii îi strică unele pasaje.” (Simona Toma)

„Este scriitor; textul este un exerciţiu prozastic cu destule reuşite; este unitar; stilul - direct, abrupt şi scurtcircuitat de un umor neaoş – este înceţoşat de unele explicaţii neavenite, stânjenitoare; trebuie lăsat şi cititorul să-şi pună imaginaţia la contribuţie.” (Valeriu Valegvi)

„Are pasaje foarte bine scrise, chiar înduioşătoare.” (Octavian Miclescu)

„M-a amuzat pozitiv; un text cu reuşite şi nereuşite; i-aş recomanda să scrie astfel de texte numai în vacanţă.” (a.g. secară)

„Un text aproape nul, plat, de suprafaţă; un umor de mâna a nu ştiu câta; nu este un umor sclipitor.” (Cristina Dobreanu)

„Prea direct, prea sec; ştiu că experimentează; poate va evolua.” (Florin Buzdugan)

„Partea cerebrală predomină în detrimentul afectului; are condei, dar nu are nebunia aceea a scrisului; mi se pare artificial şi cam scorţos/apretat – poate, şi din cauza protocolului vizat de text.” (Anca Şerban Gaiu)

„Un text rugos; adăugarea unor inserţii poetice mi se pare a fi neprofesionistă, o manieră de a drege busuiocul.” (Radu Dragomir)

Ion Avram

Vineri, la ora 18,00, la sediul cotidianului Viaţa Liberă, citeşte Claudia Samoilă.

(Relaţii privind activitatea cenaclului Noduri şi Semne – tel. 0746167284)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu