miercuri, 18 mai 2011

O BAIE DE SIMBOLURI

casele de pe uliţă mi-au oferit un cer îngust/ sub el visele îmi înfloreau fericirea în formă voalată/ mă rugam vântului să-mi aducă parfumul ei/ în căuşul unei clipe să-i pot turna toată dragostea/ imploram artistul care i-a dat chipul de hurie/ să-mi verse culoarea sângerând în sufletu-i ingenuu/ în fiecare zi drumul ei îmi dăruia un înţeles/ citeam cel mai frumos poem – imaginea ei/ printre dunele fiinţă eu aflasem o oază/ şi-n pustiul lumii ochii-i izvor de viaţă/ pe cântecul anotimpului de pe uliţa mea/ dansam frumos călcând pe urmele paşilor ei/ în anii de liceu

(Cezar Chiorceaani de liceu)

„În textele prezentate, am avut de-a face cu o dihotomie: mi-au atins şi sufletul, şi inima. Autorul ne propune un mesaj filozofic, nefiind filozofic intrinsec; remarcabilă apetenţa pentru o anume delicateţe a expresiei poetice; o sensibilitate delicată – aş spune; ştie să jongleze cu formele poetice; are alonja intelectuală peste potenţialul poetic; conturează imaginile cu o mână sigură; când va ajunge la un echilibru cu universul, va ajunge şi la poezia simplă, sinceră şi mai puţin populată de anumiţi zei.” (Stela Iorga)

„Texte formidabile – privite de la etajul trei fără un sfert; titluri nemaipomenite, sub care se ascunde o redundanţă continuă; textele nu sunt în orizontul meu de aşteptare; o înşiruire de cuvinte puse mai mult sau mai puţin potrivit; ori vrea să ne demonstreze că este un maestru al farselor, ori eu nu ştiu de unde vine şi ce se întâmplă cu poezia.” (Ion Zimbru)

„Cezar Chiorcea are o candoare miraculoasă în scris; arabescurile sale lirice sunt de un firesc aproape incredibil. Este poetul unei iubiri exemplare şi al unei poezii de dincolo de aceste timpuri.” (a.g. secară)

„Reuşeşte să tulbure apele, să ne scoată din prezentul prăfuit în care ne aflăm. Ştie ce are de făcut; o baie de simboluri; vrea să fie un rapsod care ne vorbeşte altfel; este un făcător de vaduri; înlesneşte accesul spre muzicalitate.” (Mirel Floricică)

„Are irizări lirice în fiecare text; poemele sunt încărcate de zone comune şi de explicitări declamative.” (Anca Şerban Gaiu)

„Oricât de bine curge textul – trenează în mod dăunător actului de creaţie.” (Monica Harhas)

„Alternează pasaje calde, liniştite cu pasaje tensionate, agitate, dure; mi se par cam retorice.” (Laurenţiu Pascal)

„Au muzicalitate; sunt atrăgătoare.” (Alexandru Maria)

„Poemele tind spre redarea unei armonii – şi, de aceea, vizează o simplitate pe care, totuşi, o scapă din cauza folosirii unor noţiuni/expresii speciale, din alt spaţiu spiritual.” (Nicoleta Onofrei)

Ion Avram

Vineri, la ora 18,00, la sediul cotidianului Viaţa Liberă, citeşte Mădălina Radu.

(Relaţii privind activitatea cenaclului Noduri şi Semne – tel. 0746167284)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu