miercuri, 20 aprilie 2011

DICTEURI SUPRAREALIST - FILOZOFICE

acum mă voi împrieteni cu unşpe lupi şi voi încerca să-mi fac o vizuină. până când voi găsi locul potrivit, voi sta sub cerul liber, voi împleti cadavre (din când în când, pe ascuns voi culege mure şi voi fura miere), mă voi încălzi cu pieile fraţilor mei (un stol de grauri îmi spune despre un şarpe dinăuntrul căruia câteva zeci de ochi mă urmăresc – nu înţeleg nimic, da-s sigur că le place frumoasa mea casă de piatră).

(Alexandru Maria – fără titlu)

„Are originalitatea limbajului artistic/ poetic/ narativ; nu pastişează, nu experimentează pe texte gata făcute; incursiunile în universul mic şi delicateţea de tratare dau valoare textului; glasul autorial este infantil, crud şi insuficient lucrat; cred că nu s-a maturizat interior pentru alonja propusă.” (Stela Iorga)

„Dicteuri suprarealiste, filozofice; o proză cu foarte multă poezie; o adunătură de petale – nu ştiu dacă va ieşi floare sau vreun monstru floral; redă un ritm natural din nişte construcţii ale textului.” (Victor Cilincă)

„Discursul este sacadat, voit diluat, narativ, cu multe repetiţii, cu multe suspensii – pare un exerciţiu discurspoetic; cred că aduce a Gellu Naum prin discursivitate; pe alocuri, ar putea fi mai comprimat şi mai succint.” (Andrei Velea)

„O proză biologică în curs de coagulare; aşteptăm finalitatea.” (Marin Schivu)

„Există un fir călăuzitor în grupajele prezentate care ar susţine un volum; lipsa de livresc face bine textului.” (a.g. secară)

„Interesantă micimea lumii care se închide în cotidian şi în universul uman transpus în relaţii cu natura; ruperile de vers sunt, de asemenea, interesante; i-aş sugera să renunţe la paranteze.” (Radu Dragomir)

„Texte reuşite, scrise neconvenţional; alternanţa dintre scene/personaje îi dă un caracter filmic şi, paradoxal, îi dă continuitate.” (Paul Berenştain)

„Un puzzle care cuprinde o realitate crudă; textul intuieşte bine motivaţia înlăuntrul său.” (Simona Toma)

„Suspensiile ţin să devină manieră şi nu ar fi acceptabil – uneori, par chiar forţate; tonalitatea textului/discursul se diluează pe măsură ce se manifestă.” (Cristina Dobreanu)

„Are un mod detaşat al personajului liric de a se exprima; există un ritm biologic al stării şi un discurs bine susţinut – dar pare mai puţin empatic faţă de grupajele anterioare.” (Anca Şerban Gaiu)

„Discursul este uşor în valuri – ritmic şi valoric vorbind; mi se pare subţire legătura între poezia scrisă şi cea din spatele versului.” (Laurenţiu Pascal)

„Imagini originale; grupajul din seara aceasta mi se pare cam fad/ paralel faţă de cititor.” (Monica Harhas)

Ion Avram

Vineri, la ora 18.00, la sediul cotidianului Viaţa Liberă, citeşte Radu Dragomir

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu